Začetki 1886–1905
Zgodovina Boscha je prežeta s številnimi prvimi koraki. Korak v neodvisnost, vstop na avtomobilski trg, prodor na trge izven Nemčije in prihod na ploščad velikih tovarn.
Težavni začetki
Njegova vajeniška in popotovalna leta so v Robertu Boschu vzbudila zgodnjo željo po samozaposlenosti. Leta 1886 je ustanovil Delavnico za precizno mehaniko in elektrotehniko v Stuttgartu. Zgodnja leta so bila prežeta z dobrimi in slabimi dogodki in šele od sredine 1890-tih naprej so se stvari začele odvijati hitro in neustavljivo.
Prvi proizvodi in storitve
Bosch je opravljal vsa precizna mehanska in elektrotehniška dela, ki so mu prišla naproti, kot na primer inštalacije telefonskih sistemov in električnih zvoncev. Ko so ga prosili, naj zgradi napravo za elektromagnetni vžig za stacionarni motor skladno z obstoječo konstrukcijsko zasnovo, je to izboljšal in tako tlakoval pot za proizvodnjo naprav za elektromagnetni vžig.
Iskra, ki je vse skupaj zanetila — elektromagnetni vžig
Od leta 1897 je Bosch začel v avtomobile vgrajevati izboljšane naprave za elektromagnetni vžig in je tako postal edini dobavitelj zares zanesljivega vžigalnega sistema. Leta 1902 je vodja inženirjev pri Boschu, g. Gottlob Honold, razkril še boljšo rešitev — visokonapetostni elektromagnetni vžigalni sistem z vžigalno svečko. Ta proizvod je položil temelje za Boschev prihod na podij dobaviteljev avtomobilskih delov.
Gottlob Honold
Vodilni inovator z ravno pravimi instinkti
“Ko je Honold končal zasnovo nekega artikla in tega posredoval v proizvodnjo, ga je Boschev svet glasno pozdravil in z elanom poskrbel za dokončno izdelavo proizvoda.”
Na ta način je Robert Bosch izkazal spoštovanje svojemu dolgoletnemu vodji inženirjev, ki je zanj začel delati kot vajenec. Poleg tega, da je zasnoval odličen visokonapetostni elektromagnetni vžigalni sistem, je v Boschevem portfelju zapisan tudi kot briljanten kreator svetilnih sistemov, zaganjalnikov in hup — ki jih je snoval vse do svoje predčasne smrti leta 1923.
Fotografija: Gottlob Honold (1901)
Lastnik objekta — prva tovarna
Bosch se je že večkrat preselil, preden se je odločil zgraditi tovarno. Sprva je nameraval le najeti eno ali dve nadstropji zgradbe, vendar se to ni zgodilo. Prav nasprotno — Boscheva tovarna, zgrajena leta 1901, se je nenehno širila na sosednje objekte.
Vstop v svet — prva prodajna mesta
“… Uveljaviti se v Veliki Britaniji …” — to je bila dolgoletna želja Roberta Boscha. Leta 1898 je skupaj z Angležem Fredericom Simmsom ustanovil prvo Boschevo podružnico izven Nemčije v Londonu. To je bil prvi korak na poti na globalni trg. Nadaljnja prodajna mesta so hitro sledila tudi v drugih evropskih državah.
Magnetos iz Pariza — prva proizvodnja v tujini
Za Združenim kraljestvom je Francija predstavljala drugo največje evropsko tržišče za avtomobile, zato je Bosch leta 1899 tam odprl svojo podružnico. Posel v pariški podružnici je cvetel in od leta 1905 je ta uspela pokrivati vse potrebe po elektromagnetnem vžigu, ki se je izdeloval v Boschevi lastni tovarni v bližini Eifflovega stolpa.
Avtomobilistične dirke — prvo oglaševanje
Na prelomu stoletja se je zgodila prva velika mednarodna avtomobilistična dirka — priložnost za proizvajalce avtomobilov in dobaviteljev, da se izkažejo. Belgijec Camille Jenatzy je na dirki za pokal Gordona Bennetta na Irskem leta 1903 pripeljal tim Mercedes do zmage — deloma zahvaljujoč zanesljivemu Boschevemu elektromagnetnemu vžigu, ki je bil kos še tako zahtevnim pogojem.